середа, 24 січня 2018 р.

М Е Т О Д И Ч Н А Р О З Р О Б К А уроку “КРАЇНИ СХОДУ ТА ЛАТИНСЬКОЇ АМЕРИКИ”






М Е Т О Д И Ч Н А  Р О З Р О Б К А
уроку  з всесвітньої історії на тему:
“КРАЇНИ СХОДУ ТА ЛАТИНСЬКОЇ АМЕРИКИ”






                               Підготувала:
                                              Викладач Журбіцька Л.М.






Тема: “Країни Сходу та Латинської Америки”
Мета: систематизувати й закріпити знання учнів з теми, оцінити їхні навчальні досягнення; формувати вміння чітко відповідати на поставленні питання, логічно мислити, вільно орієнтуватись в історичному матеріалі, працювати з історичною картою; виховувати пізнавальний інтерес до історії
Тип уроку: урок контролю й оцінювання знань..
Форма уроку: урок-гра.
Обладнання: політична карта світу, кросворди, атласи, запитання до теми.
Х І Д   У Р О К У
І. Організаційна частина уроку.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів. Повідомлення теми, мети уроку, знайомство учнів зі структурою уроку.
ІІІ. Основна частина уроку.
Клас ділиться на 3 команди.
Перший тур проводиться у формі телевізійного шоу «Своя гра». На плакаті записані назви тем, які будуть розігруватися на цьому етапі і номери питань (по 3 в кожній темі). Зміст питань учням не відомий. Команди обирають питання.
Тема 1. Події Азія: 1, 2, 3
Тема 2. Особистості: 1, 2, 3
Тема 3. Географічні назви: 1, 2, 3
Тема 4. Поняття: 1, 2, 3
Тема 5. Дати: 1, 2, 3
Тема 6. Латинська Америка: 1, 2, 3
Гру розпочинає викладач, зачитуючи питання на власний вибір. Команда, яка відреагувала першою вступає в гру. Гра  по темах з однією командою триває доти, поки вона не припускається помилки, або не відмовиться від відповіді, тоді хід переходить до іншої команди. Кожна правильна відповідь оцінюється у 1 бал. Якщо команда відмовляється від відповіді, вона не втрачає балів, але втрачає право далі продовжувати гру. Право ходити надається команді, яка знає відповідь на питання. У випадку, якщо жодна команда не знає правильної відповіді, відповідає викладач, він же обирає наступне питання, у гру знову вступає команда, яка знає правильну відповідь.
Тема 1. Події. Азія.
1.     Як називається подія, в ході якої відбувались мітинги, демонстрація з метою бойкоту японських товарів, звільнення налаштованих чиновників? (Рух 4 травня).
2.     Подія, в підготовці якої взяли участь радянські радники Блюхер і Бородін. (Північний похід, 1926 р).
3.     Як називалась подія, що передбачала на першому етапі бойкот колоніальних установ і товарів, а на другому – ухилення від сплати податків. (Компанія громадської непокори).
Тема 2. Особистості. Азія.
1.     Ініціатор  агресивної політики, яка передбачала завоювання Китаю, Південно-Східної Азії, території у басейні Тихого океану (Танакі).
2.     Як по іншому ім’я Кемаля? (Ататюрк).
3.     Під його керівництвом на стику трьох провінцій Шеньсі, Гансю, Нінся було утворено Особливий прикордонний район, базу комуністичного руху (Мао Цзедун).
Тема 3. Географічні назви.
1.     Провінція в Китаї, яку першою захопили Японці? (Шаньдун)
2.     Підмандатні території Франції на Близькому Сході? (Сирія, Ліван).
3.     На виборах до Великих національних зборів прихильники Кемаля отримали більшість голосів і сформували уряд що розпочав свою роботу у новій столиці (Анкара)
Тема 4. Поняття.
1.     Національно-демократична партія в Китаї (Гоміндан).
2.     Найпопулярніша політична партія в Індії (Індійський Національний Конгрес).
3.     Реакційна політика гонки озброєнь, підготовки і розв’язання загарбницьких війн, політичне панування вояччини (мілітаризм).
Тема 5. Дати.
1.     Коли відбувся тритижневий «соляний похід» до узбережжя Аравійського моря? (1930)
2.     Коли Туреччину проголошено республікою? (1924р.).
3.     Коли Чан Кайші встановив одноосібне правління в Китаї, розірвавши з КПК? (1927р.)
Тема 6. Латинська Америка.
1.     Яка з латиноамериканських країн спеціалізувалась на експорті м’яса, вовни, пшениці? (Аргентина)
2.     Представники якого етапу населення посідали панівне становище в політичному житті латиноамериканських держав? (Латифундисти).
3.     Різновид авторитарного режиму характерний для країн Латинської Америки  у  першій половині ХХ століття (Каудилізм).

Другий тур.  Особистість в історії .
Кросворд навпаки.
Команди отримують уже заповнений кросворд.
Завдання: знайти ключове слово і зв’язати решту понять, назви з іменем особистості, яка названа в кросворді, сформувати питання кросворда.
Правильна відповідь оцінюється в 4 бали.

ІІІ. Підсумки уроку.
Викладач підбиває підсумки уроку. Оцінює роботу учнів.
ІУ. Домашнє завдання.
Підготувати реферати до теми: «Культура в міжвоєнний період»


Особистість в історії. Кросворд навпаки
Команди отримують уже заповне­ний кросворд.
Завдання: знайти ключове слово і, звязавши решту понять, назви     з іменем особистості, яка названа в кросворді, сформулювати питан­ня кросворда.
Кросворд 1
Особистість – М. Ганді (лідер ви­звольного руху в Індії).

С
А
Т
Ь
Я
Г
Р
А
Х
А

М
А
Х
А
Т
М
А
Н
Е
Р
У

Г
А
Н
Д
І
З
М

І
Н
К

Відповіді
1.    Політика протесту проти ко­лоніального статусу Індії у поєд­нанні з терпимістю до англійсь­кої адміністрації, використанням лише ненасильницьких методів боротьби.
2.    У перекладі це звучить як “вели­ка душа”, – так у народі назива­ли Ганді.
3.    Один з лідерів IHK, сподвиж­ник М. Ганді.
4.    Ідеологія   індійського   національного руху, розроблена М. Ганді.
5.    Масова загальноіндійська пар­тія, яка очолила визвольний рух у країні.






Кросворд 2
Особистість – Чан Кайші (керівник Гоміньдану після смерті Сунь Ятсена, з 1927 р. встановив одноосібну владу в Китаї)

К
П
К

Н
А
Н
К
І
Н

Т
А
Й
В
А
Н
Ь

Ш
А
Н
Х
А
Й
Г
О
М
І
Н
Ь
Д
А
Н
Відповіді
1.    Скорочена назва партії в Китаї, яка в різні часи виступала як со­юзником, так і ворогом Чан  Кайші.
2.    Місто, в якому Чан Кайші створив національний уряд і яке з 1927 р. набуло статусу столиці.
3.    Острів, куди були евакуйовані гомінданівські війська на чолі з Чан Кайші після перемоги комуністів у Китаї.
4.    Місто, де було розстріляно мирну демонстрацію китайських студентів? Ця подія стала приводом до національної революції.
5.    Національно-демократична партія Китаю.






Кросворд З
Особистість – Кемаль (лідер визвольного руху, голова Великих національних зборів Туреччини)

К
А
П
І
Т
У
Л
Я
Ц
І
Я
Р
Е
С
П
У
Б
Л
І
К
А

М
Е
Д
Ж
Л
І
С

П
А
Р
А
Н
Д
Ж
А

Л
О
З
А
Н
Н
А

Ь

Відповіді
1. Умови  Туреччини згідно із Севрським мирним договором, за якими країна фактично пере­творилася на напівколонію.
2.    Форма правління, встановлена в Туреччині в 1924 р.
3.    Назва парламенту в Туреччині.
4.    Елемент жіночого одягу, який переставав бути обов'язковим після проведення реформ, спря­мованих на європеїзацію країни.
5.    Місто, де було укладено новий договір з Туреччиною, за яким ця держава зберігала тери­торіальну цілісність.




Немає коментарів:

Дописати коментар